Strong4life

Strong4life

Om bloggen

I denne bloggen ønsker jeg å skrive om erfaringer jeg gjør i jobben min, som Massasjeterapeut og Personlig Trener, som jeg tror kan komme andre tilgode i form av bedre livskvalitet og helse.
Jeg vil også skrive litt fra livet mitt som voksen småbarnsmor og selvstendig næringsdrivende.
Les gjerne om behandlinger på www.strong4life.no og lik facebooksiden; https://www.facebook.com/strong4life.no/
Så håper jeg noen vil lese og kom gjerne med kommentarer🙂
mvh Marit

Hoftestabilisering og sidesteg, med strikk

Kategori 1Posted by Marit W. Viken Sun, August 21, 2016 21:03:33
Heismiley
Tiden har flydd fra meg, etter ferien, med jobbstart og to små som har begynt i barnehagen igjen.. I tillegg har vi skaffet oss en liten valp som krever sittsmiley
Men her kommer øvelser for hofter og sete;
Hvis du sliter med hoftene er det viktig å styrke musklene rundt. Du vil da tåle bedre hverdagens belastninger på disse store leddene. Pass på at du ikke trener på smerter, da bør du gjøre motstanden lettere eller bevegelsene mindre.
Hoftestabiliseringsøvelsen kan du gjøre 1 min pr side x 3. Stabiliser med mage og sete hele tiden.
Sidesteg kan du gjøre 12-15 steg til hver side. Bena skal hele tiden ha god avstand og du tar små skritt til siden. Stabiliser med mage og frem med brystet. Rumpa skal ned mot bakken, så langt du klarer.
Ta kontakt for mer info eller om du ønsker strikksmiley
Lykke tilsmiley


Fill in only if you are not real





The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.